Publikálva: 2022-07-02 09:00:00
Amikor 2020 márciusában egyik hétről a másikra megállt a Föld a koronavírus járvány hatására, elkezdődött ismert és megszokott világunk legnagyobb munkaügyi kísérlete.
A kis- és nagyvállalatoknak, az állami foglalkoztatóknak, civil szektornak át kellett nagyon rövid idő alatt állniuk az otthoni munkavégzésre. Az IT-infrastruktúráknak, az adatvédelmi protokolloknak, a munkavégzés és ellenőrzés módjának és még számtalan dolognak kellett kitalálni az új, szokatlan módját.
A vírus kiismerése, az oltások lehetőséget teremtettek a visszatérésre az irodákba, de a munkaadók és a munkavállalók is meglátták előnyeit az elmúlt két évnek. Nagy tanulság, hogy az otthoni munkavégzés során nem esett vissza a hatékonyság, termelékenység. A rezsi- a karbantartási-, a bérleti díjakon rengeteget tudtak megspórolni a cégek, és elindult a törvényi szabályozása is annak, hogy a „külső helyszínen” – otthonában dolgozó kolléga rezsiköltségeit részben a munkahely fedezze.
A hibrid munkavégzés válik egyre inkább dominánssá sok cég körében. Szükség van továbbra is szociális interakcióra, illetve a belső képzések, projektekkel kapcsolatos meetingek esetében sok esetben jobb a személyes jelenlét.
Ma már gyakran előfordul, hogy a cégek „sharing desk” rendszerre tértek át. A korábbinál kisebb irodát tartanak fenn, bérelnek, ahol a munkavállalónak nincs állandó asztala. Akinek nem igényli aznap a munkája, annak nem kell bejönnie, ő így értékes időt spórol az utazással a munkahelyre és haza, amelyet családjára, magára, regenerálódására tud fordítani.
Ez a típusú munkavégzés rugalmasságot és jó szervezést igényel az érintettektől. Egy folyamatosan, az éppen végzett munkafolyamathoz igazított változó naptárt jelent a munkaadónak és a munkavállalónak is.
Bízzunk benne, hogy mindkét oldal – munkaadó és munkavállaló - elégedettségére képes működni a hibrid munkavégzés!